Als je hier klikt kom je bij YAHOO.PHOTOS. Daar staan de fotos die ik gemaakt heb tijdens deze vakantie.

Maandag 16 april 2001
Om 11.47uur de trein naar Schiphol genomen. Op Schiphol konden we direkt inchecken, want we waren erg vroeg. Op Schiphol wat geshopt en rondgehangen. Om 15.30uur zijn we vertrokken. Netjes op tijd. Het vliegtuig was half leeg. De vlucht ging snel en we zijn een half uur te vroeg geland. Om 17.00uur waren we in Toronto. Eerst moesten we bij de uitgang van het vliegtuig ons paspoort laten zien, toen over de MKZ mat gelopen, door de paspoortcontrole en daarna 2x door declarations. (geen wachtrijen). Hertz zit op het vliegveld zelf, dus we hoefden niet met een busje mee. Om 18.15uur zaten we in de auto en konden we naar het hotel. Natuurlijk zijn we eerst verkeerd gereden, zodat we ongeveer 20km heen, ook weer terug moesten. Onderweg brood, boter en drinken gehaald en om ongeveer 20.45uur waren we eindelijk Downtown bij het hotel. Nadat we de koffers op de kamer hadden gezet zijn we nog even wezen wandelen en om 22.15uur zijn we gaan slapen.

*63km gereden
*Days Inn, #1123, Toronto, In Nederland betaald bij reservering

Dinsdag 17 april 2001
Vandaag zijn we 1 jaar getrouwd. Om 06.15uur opgestaan en ontbeten. Gelukkig was er een koffiezetapparaat op de kamer. Koffers gepakt en om 08.30uur waren we buiten en begonnen we aan een fikse wandeling. We wilde via de ondergrondse malls naar de CN touwer, maar de malls gingen pas om 10.00uur open. Dus bovenlangs gelopen. Toronto is heel apart. Er staan veel moderne (glazen) hoge gebouwen, maar daartussen (en daarin) staan hele mooie oude gebouwen. Nadat we de CN Tower hadden gezien (heeeeel erg hoog), zijn we ondergronds via alle malls teruggelopen. Onderweg een mooie routekaart van Ontario gekocht en bij een van de vele foodcourts gezeten. Om 12.30uur waren we weer terug bij het motel en zijn we vertrokken. Op naar de natuur. Eerst nog een stuk langs de 2 gereden. Aan deze weg liggen veel motels. Daarna een stukje snelweg genomen en ineens waren we in de natuur. Veel meren hebben nog een ijslaag op het water liggen en de bomen zijn nog erg kaal, maar wat is het hier mooi. Geen wonder dat hier overal her en der vrijstaande huizen staan. Onderweg in Peterborough zijn we naar de hoogste liftlock geweest. Het was jammer dat dit gedeelte van de rivier droog stond. Ze waren bezig met werkzaamheden. We nemen wat binnendoor weggetjes om alles goed te zien. Bijna geen vogel te zijn en al helemaal geen ander dier. Het is echt hier stil. klik voor website
Het is ongeveer 18.15uur als we ergens langs een bed & breakfast rijden. Eerst denken we nog dat het vast te duur is, maar ach, het is buiten het seizoen, waarom proberen we het niet. We bekijken de kamers, een Asianroom en een Loonroom. In de loonroom staat een Japanse jaccuzi waarin je met zīn tweeen kan zitten en is helemaal in de eendenstijl. Je hebt uitzicht op de prive "trout"vijver, waar ook nog een laagje ijs op zit. De kamer is fantastisch, het huis is heel mooi, het uitzicht is schitterend en de eigenaren zijn erg gastvrij. We nemen de loonroom, zetten de koffers beneden en gaan naar Bancroft om wat te eten. Toen we terugkwamen van het eten hebben we met Allen, zijn vrouw Annette en later ook hun zoon Erin in de huiskamer zitten kletsen. Het was erg gezellig. klik voor website Lees hier hoe ze het huis gebouwd hebben...

Om 22.30uur zijn we gaan slapen.

*334km
*The gathering Place, Coe Hill, Loonroom, Bed & Breakfast CAN$60,00 incl. tax

klik voor groterklik voor groter

Woensdag 18 april 2001
Om 07.00uur waren we wakker en wilde we in de jaccuzi. Helaas zat de stop er niet goed in en was er niet genoeg heet water meer toen we erachter kwamen. Er is namelijk een eigen watervoorziening. Dan maar even wachten totdat er weer warm water is. (ongeveer 15 minuten Coe Hill tijd.) Toen we om 8.00uur nog geen warm water hadden zijn we maar naar boven gegaan om te ontbijten. Allen had voor Niels stukjes fruit en voor Inge een gekookt appel/haverprutje klaargemaakt. Erg lekker. Daarna kregen we echte pancakes met boter en maple leaf sirop. Ook dit smaakte heerlijk, ondanks dat Allen de eiwit vergeten was. Na het ontbijt zijn we nog in de jaccuzi gegaan en daarna zijn we naar buiten gegaan. We zijn de bossen in gegaan die ook bij het terrein van onze gastheer horen en daar hebben we lekker gewandeld. Nadat we nog even iets in het gastenboek hadden geschreven zijn we om 12.45uur weggereden. klik voor website klik voor groter
Op naar Algoquin park. In Algoquin park hebben we 2 wandelroutes gelopen. Ook hebben we "mooses" gezien. Eerst zagen we er 2 of 3 langs de kant van de weg lopen, maar er kwam een vrachtwagen langs waarvan ze schrokken. Later zagen we er 1 langs de kant van de weg. Wij gestopt en fotoīs gemaakt. Dat dier bleef rustig staan en toen zijn we maar uitgestapt. Nog wat gefilmd en toen is Niels naar de "moose" toegelopen. Hij is heel dichtbij geweest.
Om ongeveer 17.30uur gingen we het park uit en bijna gelijk hadden we een motel gevonden. Wat boodschapjes gedaan en eten gekookt. Nadat de nasi op was hebben we nog wat tv gekeken.
Daarna zijn we nog een half uurtje wezen rijden en om 21.00uur zijn we gaan slapen.

*283,4km
*Algoquin East gate motel, #4, Whitney, Can$ 49,25 incl. tax

Donderdag 19 april 2001
Om 17.15uur wakker, opgestaan en ontbeten. Om 08.45uur reden we weg naar de noordoost ingang van Algoquin park. De entree voor het park was Can$ 8,50 en moest je via self-register betalen. In het park hebben we 1 trail van 1,5km (45 minuten) gelopen. Het liep naar Barron Cayon en je had er een schitterend uitzicht. Verder hebben we de doodlopende weg van +/- 60km heen en weer gereden. Het is een heel mooi park. Alleen is het jammer dat we zo vroeg in het seizoen zijn. De bomen (bijna allemaal witte berken) zijn nog helemaal kaal. Onderweg hebben we een aantal keer herten gezien. De herten die hier leven zijn een stuk groter dan bij ons. Het zijn Whitetail herten. Om 15.30uur gingen we het park uit. Via highway 17 doorgereden tot aan Mattawa. Hier hebben we een motel gevonden. en bij de Subway gegeten. Daarna nog wat rond getourd en om 20.30uur waren we weer op de kamer. Nog wat televisie gekeken en om 22.00uur zijn we gaan slapen.

*498,5km
*Mattawa Tavern Motel, #8, Mattawa, Can$ 28,00 incl. tax

Vrijdag 20 april 2001
Om 07.30uur opgestaan, ontbeten en om even voor 09.00uur reden we weg.
klik voor website Om 09.05uur waren we bij het Samuel de Champlain Provincial park. Het park zelf was volgens de borden nog gesloten, maar het ecologisch centrum was wel open. Dus wij verder gereden, de afslag van het ecologisch centrum "gemist" en een stukje door het park gereden. De kortste wandelroute die we konden vinden in het park duurde 3 uur, dus dat hebben we maar niet gedaan. Om ongeveer 09.45uur gingen we door naar North Bay. Dit is een redelijke stad aan Lake Nipissing. We besluiten om een rondje om het meer te rijden. Wat ons meteen opvalt is dat het land aan de noordkant van het meer erg gecultiveerd is ten opzichte van waar we vandaan komen. Het is een beetje een saaie weg. Later komen we in het French river district en dit is een stuk meer natuurlijker.

klik voor website We wilden naar Grundy lake provincial park, maar het park is dicht en er zit een hek voor.

klik voor website Dit zelfde geldt helaas voor het Sturgeon bay provincial park.

De meeste parken gaan tussen 27 april en 14 mei open voor het nieuwe seizoen. We nemen wat backroads door 3 Indian Resorts en op een gegeven moment zien we een zwarte vogel met rode "kuif" en een wat kalende nek aan de kant van de weg eten. Zelf vermoeden we dat het een soort gier is. Helaas konden we hem niet fotograferen. Om een uurtje of vijf gingen we op zoek naar een motel of een B&B. Het zat ons niet erg mee. Er was maar een heel klein aanbod en erg duur, maar uiteindelijk om 19.15uur hadden we een motel gevonden. Eten klaargemaakt en nog wat tv gekeken. Om 22.30uur zijn we gaan slapen.

*479km
*Lofty Pines Motel, #11, Bracebridge, Can$ 51,50 incl. tax

Zaterdag 21 april 2001
Om 07.30uur wakker geworden van de wekker. Ontbeten, spullen gepakt en om 09.20uur reden we weg. Eerst zijn we naar Dorset gegeaan, want daar zou het beste warenhuis van Canada zijn. Robertson General Store s een grappige, maar ontzettend dure hebbedingetjes winkel die eigenlijk de omweg niet waard was. Ben je in de buurt, dan moet je daar zeker even een kijkje nemen. Daarintegen was de weg die we gereden hebben wel erg mooi. Op de terugweg wilde we een backroad nemen. Onderweg kwamen we nog een aantal plekken tegen waar nog sneeuw lag en toe die sneeuw te hoog werd zijn we maar omgekeerd en terug gereden. En dus kwamen we vast te zitten in the middle of knowhere. Na een half uur sneeuwruimen, gas geven, duwen en trekken aan die auto kwamen we gelukkig los. Doorgereden naar de gewone weg en onze weg weer vervolgt. Onderweg gestopt in Gravenhurst om wat te winkelen. klik voor groter

Op een gegeven moment reden we op de 5, langs Georgian Bay, toen we een grote kei op de weg zagen liggen. Toen we erlangs reden bewoog het en bleek het niet om een kei maar om een schildpad te gaan. Uitgestapt en de schildpad voorzichtig naar de kant gesleept. De schildpad weegt ongeveer 30 kilo en vindt het niet prettig om opgetild te worden. Elke keer als Niels hem oppakt, probeert ie te bijten. Nadat we hem in het gras hebben weten te krijgen zijn we weer verder gereden.

We komen aan bij Midland waar we eerst wat gaan winkelen.

klik voor website Om ongeveer 16.30uur komen we bij Wye Mash wildlife park. Het blijkt tot 16.00uur open te zijn, maar er zijn nog mensen aanwezig. We vragen of we in het park mogen wandelen en dat is oke. We hoeven geen entree te betalen (normaal Can$ 6,50 p.p.), maar een donatie wordt erg op prijs gesteld, aangezien dit park helemaal op vrijwilligers en donaties draait. Er leven hier veel kleine dieren (vogels, eekhoorns, wasberen, schildpadden, stinkdieren enz..) Het is een heel mooi park en zeker de moeite waard. Om 18.30uur vertrekken we weer en gaan we op zoek naar een motel.

Dit hebben we binnen een kwartier gevonden en hier zullen we 2 nachten blijven. Nadat we de spullen hebben uitgeladen gaan we het dorp in om bij een chinees buffet te gaan eten. Na het buffet hebben we nog een kleine wandeling gemaakt en om 22.30uur zijn we gaan slapen.

*293km
*Shamrock motel, #121, Midland, Can$ 40,00 ex.tax

Zondag 22 april 2001
Om 08.15uur opgestaan en ontbeten.Om 09.15uur reden we weg.

klik voor website klik voor groter Op weg naar het Awenda Provincial park. Ook van dit park is de helft gesloten, maar we besluiten toch een route te gaan lopen. We starten om 10.00uur en om 10.30uur waren we weer terug bij de auto, want we waren verkeerd gelopen. Opnieuw het kaartje bekeken en ditmaal op film gezet zodat we er onderweg ook iets aan hebben. Aangezien het park nog gedeeltelijk gesloten was, kon je ook nergens een route kaartje krijgen of kopen. Dwars door het bos naar beneden gelopen en een rondje om een ex-bevervijver gelopen. Daarna nog wat op het strand gelopen en uitgewaaid. Toen weer terug gegaan. Om 12.00uur waren we weer bij de auto en hebben we geluncht.

Daarna zijn we via allerlei stranddorpjes de kust van de Georgian Bay afgezakt. In een aantal dorpjes gewinkeld en om ongeveer 17.30uur aan de terugweg begonnen. Onderweg hebben we een heleboel "groundhogs" (een soort uit de kluiten gewassen cavia) in de velden gezien. In Singhampton in een kitsch restaurant gegeten. Om 21.45uur zijn we gaan slapen.

*359km
*Shamrock motel, #121, Midland, Can$ 40,00 ex.tax

Maandag 23 april 2001
Om 07.45uur opgestaan, ontbeten en de koffers gepakt voor de terugreis. We vliegen pas īs avonds dus we kunnen alles op onze gemak doen. Om 11.00uur waren we in een soort dierentuin van dieren die in het wild niet meer zouden overleden, omdat ze bijvoorbeeld zijn aangereden en gewond zijn of omdat ze door mensen zijn gebruikt. De dieren zitten helaas in te kleine hokken en bijna allemaal zitten ze alleen. Nadat we bij alle dieren hebben gekeken gaan we nog een wandeling door het bos maken van ongeveer 5 kwartier. het is erg drassig. Om 13.00uur zijn we weer terug bij de auto en na wat gegeten te hebben rijden we langzaam richting Toronto. Onderweg gestopt bij Holland Mash, ook een natuurgebied en daar hebben we nog wat gewandeld. Tegen 17.00uur waren we in Toronto in de buurt van het vliegveld. Het grote probleem was hoe kom je op het vliegveld en waar moet je zijn. Blijkt dat Toronto vliegveld uit 3 trerminals bestaat, en dat er in iedere terminal een plek is waar je je auto terug kan brengen. Dus als je in terminal 3 moet zijn, kun je je huurauto gewoon bij terminal 3 inleveren... En wij stonden natuurlijk bij terminal 1... Uiteindelijk toch alles gevonden en om 17.50uur hebben we de auto ingeleverd. Daarna ingecheckt in een overvol vliegtuig en een half uur te laat vertrokken, want er waren nog geen broodjes aan boord voor het ontbijt. Daarna bijna 7 uur opgevouwen gezeten en om ongeveer 09.30uur nederlandse tijd zijn we geland. Al met al is het weer een fantastische vakantie geweest.
*194km (totaal 2503km gereden)